Body Gym

De beste keuze in Fitness

De fitness die zich onderscheidt met een persoonlijke aanpak op professionneel niveau en dit allemaal in een zeer familiale sfeer.

Groepslessen

 

 

  • 3-B’s bovenlichaam, buik en benen. De les is low-impact (dus geen gespring). Een BBB-les begint met een warming-up, waarna er spierversterkende oefeningen worden gedaan voor boven- en onderlichaam. Er wordt gewerkt met bvb. gewichtjes, Kettlebells, tubes, step,.. We sluiten de les altijd af met buikspieroefeningen en een cooldown. BBB is de ideale manier om aan het lichaam te werken! Deze les in geschikt voor jong & oud!
  • Zumba is uitgegroeid tot een wereldwijd fitness fenomeen. Het is een leuke interval (aerobics en fitness) training die wordt afgewisseld met korte danscombinaties. De bewegingen worden opgebouwd uit diverse latin-danspassen, zoals Salsa, Merengue, Samba, Reggeaton, enz… Op een leuke manier werk je aan je conditie, verbrand je vet en brengt daarmee je lichaam mooi in vorm. Door de warme klanken, opzwepende ritmes, swingende heupen en dynamische bewegingen verbrand je ook veel calorieën en vergeet je dat je met een workout bezig bent. Je hoeft niet te kunnen dansen om mee te kunnen doen aan Zumba. Iedereen, jong of oud kan meteen deelnemen. Niets moet en alles mag bij Zumba. De vrijheid van bewegen, de dynamiek en de gezellige zomerse muziek zorgen voor een leuke workout. Officieel gediplomeerd Zumba insructeur B1 – B2 – ZumbaTomic – Zumba Gold en Zumba Step.
  • Zumba Step is een compleet nieuw programma geïntroduceerd door Zumba met de step in de hoofdrol. De workout bestaat uit plezierige en eenvoudige danspassen op de plezierige muziek die je gewent bent van Zumba. Zumba Step is geschikt om een strakke partij been- en bilspieren te ontwikkelen. De step is aanwezig, maar je hoeft hem niet altijd te gebruiken. Zumba Step behoud de hoofdingrediënten van de klassieke Zumba stijl o.a. Merengue, Salsa, Reggaeton, Cumbia,…
  • Club Step is een training waarbij je een in hoogte verstelbaar stepje gebruikt om op en af te stappen. Snel resultaat is mogelijk met dit programma dankzij de hoge vetverbranding. Logisch als je weet dat je per les meer dan 1500 keer de step op en af stapt. Op aanstekelijke muziek corrigeer je je figuur en werk je aan je conditie, terwijl je je laat motiveren door je coach. Club Step is voor iedereen die doelgericht wil trainen en iedereen werkt aan een eigen doelstelling. Doen en niet denken staan tijdens de les centraal. Daag jezelf uit en maak die stap naar verbetering van je fitheid. Verschillende soorten muziek wisselen elkaar af in een volgbaar tempo. De oefeningen zijn door jou goed te volgen. Je spant je buik aan en stapt op de step. Je bilspieren en beenspieren zijn hard aan het werk.
  • Hatha Yoga bestaat uit houdingen en oefeningen waarbij alle spieren in het lichaam gebruikt worden. De oefeningen zijn er op gericht je bewust te maken van de spanning in het lichaam. Spanning maakt de spieren kort en stijf, waardoor je belemmerd wordt bij het maken van bewegingen. Hatha yoga lessen hebben een focus op het opbouwen van een sterke basis. Grote nadruk wordt geplaatst op het uitleggen van yoga poses en een correcte opstelling van de poses, een veilige beleving en correcte ademhalingsgewoonten. Geschikt voor alle niveau’s.
  • FitCross-Circuit is een kracht- en conditieprogramma bestaande uit constant variërende, functionele bewegingen aan een hoge intensiteit. Er komt geen fitnessapparaat aan te pas en je hele lichaam wordt in één keer getraind. De training wordt in groep gegeven en toch wordt iedereen individueel gecoacht. De coaches letten erop dat iedereen met de juiste intensiteit traint. Hierdoor volgen de resultaten zeer snel. Bedoeling is om de tien ‘algemene fysieke vaardigheden’ te ontwikkelen: cardiovasculair uithoudingsvermogen, energieverbruik, kracht, flexibiliteit, arbeidsvermogen, snelheid, coördinatie, behendigheid, evenwicht en nauwkeurigheid. De sterkte van de FitCross-Circuit zit ‘m in het feit dat je voortdurend varieert qua oefeningen en dat je met en tegen elkaar traint.
  • Spinning is de meest effectieve en motiverende cardiovasculaire training van deze tijd. Het is een groepstraining geschikt voor mannen én vrouwen, getrainden of minder getrainden. Spinning is geschikt voor iedereen die op een plezierige en efficiënte manier wil werken aan zijn/haar conditie. Tijdens de les spant ieder zich in op eigen niveau en onder begeleiding van een spinninginstructeur. Je bepaalt zelf de weerstand via de weerstandknop, dus ook de intensiteit van je training. Elke les heeft haar trainingsprincipe. Uithouding, weerstand, interval of klimtraining: het kan allemaal op een verantwoorde en leuke manier.
  • Piloxing is een combinatie van Pilates, boks en dans. Pilates zorgt voor de nodige flexibiliteit, boksen voor snelheid en behendigheid en tot slot dans voor de fun! Tijden de workout werk je aan jouw conditie, spieropbouw en ga je natuurlijk calorieën verbranden. Met als ultieme doelstelling een super strak figuur! Ben jij erop uit om kracht en snelheid te ontwikkelen en tegelijkertijd af te vallen? Door Piloxing verbetert je conditie, je werkt aan je spieropbouw en je slankt af tegelijkertijd. Piloxing is een intensieve uptempo workout waar je ontzettend veel beweegt. Je hebt dus een geen tijd om stil te staan en in een hoog tempo wissel je telkens tussen allerlei verschillende Pilates-, boks en dansoefeningen. Er zit ook verschil in de snelheid van de oefeningen, de ene keer gaat het snel en bij een andere weer iets rustiger. Om het nog zwaarder te maken kun je tijdens de lessen ook verzwaarde handschoenen om je handen heen doen.

OpeningsUREN

Maandag: 9u00 – 22u00

Dinsdag: 9u00 – 22u00

Woensdag: 9u00 – 22u00

Donderdag: 12u30 – 22u00

Vrijdag: 9u00 – 21u00

Zaterdag: 9u00 – 15u00

Zondag: 9u00 – 12u00

Body Gym